9 Mayıs 2013 Perşembe

TEPSİ PİZZASI

Sık olarak yaptığım tariflerimden biri daha tepsi pizzası. Bu pizzanın hamur ölçüsü yuvarlak 42 cm.lik fırın tepsisine göredir. Siz daha küçük tepsi kullanırsanız un ölçüsünü azaltınız.



MALZEMELER

Hamuru İçin:
  • 4 su bar.un
  • 1 çay bar. sıvıyağ
  • 1/2 paket yaşmaya
  • 1 çor.kaş tozşeker
  • 1 tatlı kaş. tuz
  • Aldığı kadar ılık su
Sosu:
  • 1 domates
  • 1 çor.kaş. salça
  • bir miktar sıvıyağ
  • 2 diş sarımsak
  • kekik, karabiber, kimyon
Üst malzeme:
  • Sucuk, domates, sivribiber, zeytin, kaşar peyniri
  • İsteğe göre salam, mantar, mısır kullanılabilir.
YAPILIŞI
  • Karıştırma kabına unumuzu eleyerek koyalım. Üzerine tuzu atıp karıştıralım. Unun ortasını açıp, mayayı ve tozşekeri koyup üzerine bir miktar ılık su ekleyelim. Maya eriyince sıvıyağı da ekleyip, aldığı kadar ılık su ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında hamurumuzu yoğuralım. Üzerini örtüp bir süre mayalandıralım.
  • Diğer tarafta sos için bir kase içinde rendelenmiş olan domatese, salça, kıvamı yumuşatmak için bir miktar sıvıyağ ve baharatları ekleyip güzelce karıştıralım.
  • Pizzanın üst malzemelerini yıkayıp doğrayalım. Kaşar peynirini rendeleyelim.
  • Mayalanan hamurumuzu, yağlamış olduğumuz tepsiye göre oklavayla açıp yerleştirelim. Üzerine hazırlanan sosu her tarafına yayalım. Rendelenmiş olan kaşardan da bir miktar üzerine serpelim. Eşit olarak her tarafına halka doğranmış sucukları dizelim. Üzerine biberleri ve domatesleri serperek yerleştirin. İsteğe göre diğer malzemelerden de konabilir.
  • Hazırlanan pizzamızı hiç bekletmeden, ısıtılmış 190 derece fırında pişirelim. Pizzamızı fırından çıkarmadan iki üç dakika önce, üzerine tekrar kaşar rendesi serpelim. Kaşarlar eriyince çıkarıp, dilimleyerek servis edelim. Afiyet olsun.

4 yorum:

ilhan dedi ki...

Bugün öğlen yemek yemedim ve bu saatte en olmayacak işi yapıyorum, yemek blogları geziyorum. :)) Tabi bu pizza paylaşımı bana serap göstermeye başladı. Her şeyin üzerinde pizza resmi görüyorum. :)) Ellerinize sağlık.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Sizi hemen izlemeye aldım. Bana da beklerim :) http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Pizza süper olmuş, uzanıp alasım geldi resmen :)))
Afiyetler olsun sizlere...
Sevgiler...

SANALSOFRAM dedi ki...

Yorumunuz için teşekkür ederim İlhan Bey.Maalesef çok sık güncelleme yapamadığım için size cevap yazmakta geç kaldım.Bende sizin bloğu izlemeye aldım.

SANALSOFRAM dedi ki...

Sevgili adaşım Fatma Damyan, sizinde yorumunuza teşekkür ederim.Bende sizi izlemeye aldım.Çok güzel bloğunuz var.Bu zamana kadar sizi keşfetmekta geç kalmışım.Takipçinizim.